Stan Getz Community

Remembering Stan...

Robert (Dr. Bob) Morrissey's Comments

Comment Wall (31 comments)

At 12:13am on May 7, 2008, Bev Getz said…
Heyyyyy!!! Welcome Dr. Bob!! So good to see you here! Join the family! I hope you brought your new lil' friend "Chippie Carl" with you, to join in the festivities!!

love and hugs,
Bev
xoxoxo
At 2:57am on May 28, 2008, Jota Resende said…
My dear friend Dr. Bob
I don't have words to thank you about your comment.
The honor is mine to be among your friends.
You are right.
Stan Getz is the man that built that musical bridge with Brazil and has inspired Bev to create that amazing place with so nice persons .
Dr. Bob, you are one of them .
Thank you!
Greetings from Brazil!
At 3:18pm on May 28, 2008, Hilde Hefte said…
THANK YOU!!!!!!!!!!
Both for wanting to be my friend here in this lovely "Getz-house" and for your beautiful words about my music - a treasure to receive.
All the best in life from your friend
Hilde :)
At 3:27pm on May 29, 2008, Robert (Dr. Bob) Morrissey said…
MY DEAR MUSIC FRIENDS,

THIS IS FOR THE RECORD (PUN INTENDED!)

TODAY, I UPLOADED SOME OF MY DR. BOB'S JAZZ BOPPIN' BEBOP QUARTET - JBBQ SONGS......'SORTA'
LIKE THE "SPREAD" FOR A MUSICAL SANDWICH.......
BETWEEN (AND SUBSEQUENTLY TO BE FURTHER
MIXED) SLICES OF WARM ENRICHED BREAD......ON THE TOP... ALWAYS...THE INCOMPARABLE SAX OF "THE
SOUND"...OUR DEAR DEAR FRIEND...STANLEY GETZ.............................................................................................
AND ON THE BOTTOM (BUT NEVER EVER LEAST)...
THE ALSO INCOMPARABLE JAZZ/OTHER VOCALS OF
OUR ABSOLUTELY INCREDIBLE SINGER HELDE HEFTE
...OUR GREAT NORTHERN MEGASTAR OF CLASSIC MUSIC...............................................................................

I HOPE YOU ENJOY MY NEW JBBQ MUSIC ...I KNOW THAT YOU WILL LOVE THE WONDERFUL SONGS OF STAN AND HILDE..................................................................
AND SOME OF OUR OTHER GREAT GLOBAL JAZZ NETWORK FRIENDS. ONE FINAL NOTE......BETWEEN THE
END OF MY SONG, "COOL SONATA MOONLIGHT - 2nd
Movement {CSM} AND THE START OF THE 3rd Movement of
CSM......THERE IS A PURPOSEFUL, BUILT IN SOUND GAP
OF 01:41......WITH THE INTENTION OF PROVIDING THE
LISTENER (IF DESIRED) WITH A "SILENCE OF THE ANGELS"...AND/OR...QUICK TIME FOR A LOW/HIGH CAL SNACK...AND/OR...(IF YOU ARE REALLY FAST AT MULTI-
TASKING - HA)...A POTTY BREAK (THAT LAST ONE WAS
ESPECIALLY DESIGNED FOR ME - LOL)..............................

LIGHT...PEACE...LOVE...HOPE...ALWAYS

YOUR TRUE AND TIMELESS FRIEND..................................
EVER SO GRATEFUL TO BEV GETZ....... FOR INVITING
ME TO JOIN THE 'S WONDERFUL, 'S MARVELOUS
'S DELOVERLY...STAN GETZ COMMUNITY!!!!!!!!!!!!
WITH ALPS LOVE/NEUTRALITY ON ALL BUT MUSIC,
XOXOXOXOXOXO Bob XOXOXOXOXOXO
At 7:50pm on May 29, 2008, Joan DesCarpentier said…
Hello Robert. Thank you for the invite:) One can never have too many good hearted friends. I love the pun....I tend to pun for fun a lot without knowing I do it...;) lol I am on my way to listen to your music which I am sure i will find enjoyable. Many blessings to you.
At 2:23am on May 31, 2008, Robert (Dr. Bob) Morrissey said…
Dear Friend Joan,

As some lame excuse for my... duh???...I have never been good
with names......and so when I called you "Austin"...and also..........
"s -N- s"......and yet asked for something more specific......like
Johnny Cash's......"A Boy Named Sue" - ha -......you must have
thought me really...duh...duh duh duh! But you were so polite,
and did not draw attention to my faux pas...which gives me
one more of many many reasons why I am so grateful and
fortunate to have you as a True And Timeless Friend! Thank
you again for being so REAL...a rare feature in today's world...
but, fortunately...as you also know......universally found with
the wonderful persons who have become members of this
GREAT STAN GETZ COMMUNITY......all of us...with a genuine love of Stanley's "THE SOUND"......and a common
passion for MUSIC AND THE OTHER HEAVENLY MUSE......
and, methinks, you are (based on your already demonstrated
knowledge and dedication to the Arts and Humanities) one of
our very special Earthly Muse!!!!!!!!! WHAT A PLEASURE...
NAY...JOY!!!...TO BE TRULY HONORED WITH YOUR FRIENDSHIP.................................................................................

Your True And Timeless Friend,
With Endless Blessings To YOU,
Bob
At 2:11am on June 4, 2008, Joan DesCarpentier said…
Well..lol...I think if I remember right my mom told me I was born late...so here I am a day late and a dollar short? But I am here;) lol I guess by now, we have exchanged thoughts and ideas and I have had a chance to listen to some wonderful Beboppin sound..Thank you Dr Bob AKA Robert. I appreciate your friendship...blessings to you:))
At 10:51am on June 4, 2008, Joan DesCarpentier said…
Well Lord...I just posted a comment to you on my own page...ha haha!! Is it contageous?! haa
At 10:54am on June 4, 2008, Joan DesCarpentier said…
Oh....as for the duh?? I was double duh with a duh on top! LOL I didn't even notie the duh factor...haaaaaaa So never be afraid if ya duh...I'll never catch it...lest you announce it..LOL ;)
At 11:02am on June 4, 2008, Joan DesCarpentier said…
Hereeeeeee we goooooo! lol This is the comment sent to myself, by me supposed to go to you, but I had one of those duh moments you speak of, which you probably were infected by my page...LOL So without further ado and adon't...he he Here is the message meant for you Dr. Bob I'll get th ehang of this thing yet. HEY? I was able to figure out how to "decorate my page:) I only took 2+ years of computer courses, one being HTML and CSS style sheets was a part of that...theres a duh for sure!! LOL Have a great duh...I mean day..LOL :) I couldn't resist



At 10:49am on June 4th, 2008, Joan DesCarpentier said…
LOL WOW what a font! My kinda font with my 1/2 blind self:) You crack me up! I guess I giggle because sending others messages and posting them to myself? Well, give me time...lol;) Have a wonderful day. I wonder about this font? It's kinda boxy. Oh well....as they sa "Its all good!" I enjoy this plaace
At 12:25pm on June 5, 2008, Joan DesCarpentier said…
LOL You are something else Dr DUH Lightful...eeeee I can DUH with DUH best of them...hahaaaaa! ;) Oh my name, I am sorry....yes it is French. My father was born in France came here with his parents at some point in his life when he was young to Illinois. From France to Illinois?? hmmm I need to visit Illinois i recon and see what the attraction.
To be honest, I don't know too much about my father, but that he was a wonderful man, my moms first and only love. He was an Air Force pilot for a short time, and then he became a fireman . He passed at the age of 23, as a fireman trying to rescue someone from the raging waters. The newspaper article says they were moments from reaching him when he was swept down the river, later to be found in a weeping willow tree wrapped up and well...I believe my father is a hero. He had been begging for safety changes. Due to his death, everything he had wanted and begged for so something like this would not happen, was soon after implemented. Ok well geez you got not only my NAME...LOL BUT ALL that was tagged to the name.
Thank you for DUH compliments on DUH page...lol:) I LOVE TO DUHECORATE...hehe ....even if it is a web page;)
Well before I go I will scold you for 3:30 AM? Is this how late you were up, or you got up? LOL I have room to talk don't I? Shhhhhhhh tell no one of how many times I have been busted for my late night DUHlerium...Lol;) I must get some things DUHNNN(stole that one from ya) SOOOO adios amigo...have a great day! xoxo
At 2:36pm on June 5, 2008, Hilde Hefte said…
Hello again.
I haven't been here for a long time and the last time I was here I completely forgott to answer you wonderful comments on my page.
Well, now I'm here and just wanted to send you a huge hug
Hilde :-)))
At 6:58pm on June 5, 2008, Joan DesCarpentier said…
Oh Lord...we better both take some spelling refresher course LOL haaaaaaaaaaaaaa I spelled BARBARA...BARBRA
I USED to win spelling Bees...looks like my bees are a little off LOL
I need a good music Listenin which is where i am headed to now. A little bebop, Some Getz, Some Jota R, Some of that Tim P jazzy sound...I will be fixed up then! Music makes my world COMPLETE :)
At 8:54pm on June 9, 2008, Joan DesCarpentier said…
LOL Ok what happened there? Is that Beboppin rap you left for me to funk to Dr. ?? LOL You are so funny;) Never a dull moment and thats a GREAT thing!
At 12:09am on June 10, 2008, Joan DesCarpentier said…
LOL I like it i like it....Its got pizazz, and all that jazz, when I hear the rap, it makes my toes tap, then I hear the beat, oops there goes my feet! Haaaaaaaaaaaa As the kids say in their lingo..."you've been served.." which basically means the balls in your court take it away! Ha ha
At 3:00pm on June 12, 2008, Joan DesCarpentier said…
Heyyyyyy! Thank you, you are so sweet:) How is life in the wilderness? I hope you are staying cool as possible. We have another scorcher on tap for today and no relief in sight for another week. LOL Hey, I always dreamed of being a weather girl..."and thats the forecast for your neck of the woods...y'all come back now ya hear?" Haaaaaaa Nope...I think I am past the weather girl age...I am too "weathered" myself he he LOL Oh Lord here we go. Why can't I ever be serious for more than 2 seconds? Well I have done 3 -5...but lets not talk about my jail time...LOL ha hahah HELP ME! Well heck...I would rather be making myself laugh than feeling all boo hooey bummed out, not that I don't boo hoo from time to time, but i try to save it for Haloween! Ha lolllllll Ok E NUFF OF ME! I AM DUHnnnn for now;) Stick a fork in me...I think I am overcooked...Its not hard in this heat! :))
At 3:21am on June 14, 2008, Robert (Dr. Bob) Morrissey said…
Photobucket
At 4:19am on June 14, 2008, Robert (Dr. Bob) Morrissey said…
THIS IS A WONDERFUL WEDDING PHOTO (BELOW) OF DORIS AND TERRY DesCARPENTIER................................
.........................................................................................................
THE PARENTS OF JOAN DesCARPENTIER...OUR DEAR WONDERFUL FRIEND HERE ON THE STAN GETZ COMMUNITY...AND ALSO MY VERY SPECIAL FRIEND ON
MYSPACES - Dr. Bob's Jazz Boppin' Bebop Quartet......
AND.......Robert (Dr. Bob) Morrissey...my personal site dedicated to Americana singer/song writer - Kelly Flint.

TONIGHT...IN HONOR OF FATHER'S DAY....AND ESPECIALLY IN BELOVED MEMORY OF TERRY
DesCARPENTIER...WHO DIED TRAGICALLY TWO MONTHS PRIOR TO JOAN'S BIRTH............................
I HAVE UPLOADED A NEW JBBQ SONG (#1 on the Music
Player of my page - STAN GETZ COMMUNITY...and #42...
the latest song...on JBBQ/ Reverbnation Music Players found on
my two MySpaces)........................................................................

THE SONG IS JAZZY UPBEAT IN NATURE (LIKE TERRY)......IS IN HIS HONOR...AND ALSO DEDICATED TO
HIS DAUGHTER JOAN AND THE DesCARPENTIER FAMILY......AND IS CALLED SIMPLY - "CELEBRATING
TERRY DesCARPENTIER"........................................................

**********************************

OUR DEAR JOAN NEVER MET OR KNEW HER FATHER TERRY...BECAUSE AS A YOUNG 23 YEARS OLD FIREMAN...HE DIED "TRYING TO RESCUE SOMEONE FROM THE RAGING WATERS. THE NEWSPAPER ARTICLE SAYS THEY WERE MOMENTS FROM REACHING HIM WHEN HE WAS SWEPT DOWN THE RIVER, LATER TO BE
FOUND IN A WEEPING WILLOW TREE WRAPPED UP AND WELL.............................................................................................."

BY ALL OF THE HIGHEST STANDARDS FOR HEROISM,
TERRY DesCARPENTIER IS AN EXEMPLARY DEFINITION FOR BRAVERY...AND HIS HEROIC ACTIONS QUICKLY LED, IRONICALLY, TO RELATED SAFETY CHANGES...FOR
HE HAD BEEN BEGGING FOR FURTHER PRECAUTIONS SO SOMETHING LIKE THIS WOULD NOT HAPPEN......THUS HIS VALOR... AND LIFE CONTINUATION ......VIA FAMILY...LIKE DAUGHTER JOAN...WERE DEFINITELY NOT IN VAIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FOR ALL FATHERS, JOAN DesCARPENTIER HAS POSTED
MOVING AND REMARKABLE POETIC/PROSE ON HER
PAGE OF THE STAN GETZ COMMUNITY......PLEASE SEE
"So Happy Fathers Day to all!!" on Joan's loving comment of
June 13, 2008............

AND MAY I WISH ALL FATHERS AS WELL...INCLUDING MY OWN LONG DEPARTED FATHER, STEPHEN JOHN
MORRISSEY AND OUR ALSO BELOVED UNCLE STANLEY GETZ... A VERY HAPPY FATHER'S DAY...AND MORE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Your True And Timeless Friend
From The Heart Of RETROSPECTION
With Love........... And Understanding,
XOXOXOXOXOXO Bob XOXOXOXOXOXO
At 8:31pm on June 17, 2008, Joan DesCarpentier said…
Well my friend....it is a rare occurence that i am rendered speechless. This would be one of those rarities. My heart filled with thanks and my eyes with tears....i say thank you so very much for your thoughts and your wonderful "tribute" to my father. I am very appreciative as well as moved beyond saying anything else, but thank you for being such a sweet friend to me. I luv ya for it and cherish you always. XOXOXOXOXO
At 6:52am on June 23, 2008, Mario Pompei said…
thanks Dr. Bob for your kind words, I'M HONORED to be your friend in every music place,sorry me for the retard...yes Joan is my gentle friend and talk me of this wonderful site...YES, i will put my new tracks soon...getz and this comunity are great reality...at soon

You need to be a member of Stan Getz Community to add comments!

Join Stan Getz Community

Badge

Loading…

© 2019   Created by Bev Getz.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service